Rettigheder ved flyforsinkelse eller aflysning med Jet Time

Jet Times oprindelse

Jet Time er et dansk flyselskab, som flyver ad-hoc for andre selskaber. Det betyder, at de ikke selv har almindelig rutetrafik, men i stedet assisterer andre flyselskaber. Dette har de gjort siden 2006, hvor de første gang lettede fra jorden.

Virksomhedsinformation

Jet Time er primært et business-to-business flyselskab, og de udlejer fly til ruter i Europa.
Deres transportløsninger er ideelle for flyselskaber, som har ekstra travlt, eller virksomheder, som gerne vil invitere forretningspartnere med på en tur.
Erstatning fra Jet Time

Muligheder ved en Jet Time forsinkelse

For at være bedst muligt opdateret på dine rettigheder som passager, er der 5 ting, du skal være opmærksom på ved en Jet Time forsinkelse.

1. Hvor forsinket ender dit fly med at være?
2. Hvor meget senere ankommer du til din destination?
3. Hvor lang en flyvetur skal du på?
4. Hvad er årsag til den aktuelle Jet Time forsinkelse?
5. Betyder forsinkelsen, at du står med ekstra udgifter i form af, at du må købe en ny billet? Eller oplever du et tab i form af overnatninger, du ikke når?

Lad os tage dine muligheder i kronologisk rækkefølge:

Hvis dit Jet Time fly er forsinket med 5 timer eller mere, har du ret til en refundering af din billet. Alternativt kan du også få en returbillet.

Hvis der er udsigt til, at du ankommer 3 timer senere (eller derover) til din destination, kan du have ret til kompensation. Størrelsen på kompensationen beregnes ud fra disse tre ting:

  • Er din flyvetur 1.500 km eller mindre.
  • Er din flyvetur mellem 1.500 km – 3.500 km
  • Er din flyvetur over 3.500 km og uden for EU.

Kompensationen er desværre ikke mulig under omstændigheder, hvor aflysninger skyldes uvejr, arbejdsnedlæggelse eller lignende.

Du kan desuden også have ret til erstatning, hvis forsinkelsen betyder, at du må booke nye billetter, eller hvis du ikke når hotelovernatninger, du har booket.

Muligheder ved en Jet Time aflysning

Ved en aflysning af dit fly gælder det, at du kan: 1. Få refunderet din flybillet til det beløb, du købte den for. 2. Du kan få ombooket din billet, så du kan komme med næste ledige afgang. 3. Du kan få ombooket billetten til et senere tidspunkt.

På samme måde som ved en forsinkelse, så er der også mulighed for kompensation, når et fly er aflyst. Kompensationen tager højde for det bøvl og de logistikproblemer, du kan stå med. Størrelsen på kompensationen stiger i takt med længden på din flyvetur:

  • Er din flyvetur 1.500 km eller mindre.
  • Er din flyvetur mellem 1.500 km – 3.500 km
  • Er din flyvetur over 3.500 km og uden for EU.

Det er ikke muligt at få kompensation, hvis aflysningen er kommunikeret ud 14 dage før flyafgangen. Det samme gælder, hvis du allerede er blevet ombooket, eller hvis aflysningen skyldes omstændigheder som uvejr, arbejdsnedlæggelse m.m.

Se læs mere om dine rettigheder med andre flyselskaber: KLM og DAT Danish Air Transport

Opret din sag og få eksperthjælp til at inddrive din kompensation: Dansk Rejsehjælp


Nanna

Nanna, Dansk Rejsehjælp